- In overleg
- Gefaseerd
- Leiderschap, management, teamvorming, communicatie
- Max. 10 personen per groep
- Extern (voorkeur)
- Interne coaching
Succesfactoren voor incompany leren
- Leren en ontwikkelen dicht op de praktijk
- Leren laten aansluiten bij veranderprogramma's
- Interne coaching als leerversneller- en verdieper
- Organisatiewaarden en -principes hanteren in de trainingszaal
- Eigen casuïstiek, eigen taal
- Leermiddelen (360-scan, memokaarten) op maat
Hoe ziet incompany leren eruit?
Als training en ontwikkeling onderdeel uitmaken van een intern veranderprogramma dan is sprake van een in-company programma. De aanpak is op maat en sluit aan bij de veranderbehoefte en cultuur van de organisatie. Dat kan een Management Development programma zijn maar een specifieke training of leeromgeving voor een afdeling, team of groep professionals. Inbedding van nieuw gedrag staat centraal, onder ander door het gebruik van interne coaches. Leidinggevenden (zelf getraind en bekwaam!) coachen hun collega’s ín hun ontwikkeling. Motto: Leren doet veranderen en veranderen doet leren. We besteden aandacht aan veilige leeromgevingen en werken dicht op de praktijk om de transfer te vergemakkelijken.
Jtro beschikt over een breed scala aan leiderschapsinzichten en past deze op de juiste manier toe in de praktijk van iedere dag passend bij de identiteit van onze organisatie. Iedere deelnemer wordt uitgedaagd om mee te doen en dit gaat gepaard met een stevige dosis humor en doortastendheid. Jtro praat ons niet naar de mond maar gaat juist ook de discussie met ons aan. Daarnaast waardeer ik de korte lijnen en het ontspannen contact.
Marco Jan Bax
HR manager Lelie Zorggroep
Jtro onderscheidt zich door de bijzondere scherpte en directheid waarmee de vinger op de zere plek gelegd wordt. Waardevol! Het contact is open en eerlijk. Klip en klaar, zonder aanziens des persoons. Een valkuil is dat er in een groep met deelnemers die actief reageren op die scherpe directheid, onbedoeld gekwetst of onfatsoenlijk gesproken kan worden.
Aart de Bruin
Operationeel directeur DB groep
7 stappen in een incompany traject
- Het vraagstuk zoeken en doelen stellen met de opdrachtgever
- Intakegesprekken voeren en leercases beschrijven
- Planning van het programma met bewust gekozen trainingsgroepen
- Centrale kick-off en tot standkoming interne coach relatie
- Uitvoeren programma: trainen, actieleren en interne coaching
- Tussentijdse evaluaties en monitoren van resultaten
- Schriftelijke eindevaluatie en besluitvorming over borging en vervolg
Category: Training